Bài viết
Phải nói Hubspot là một công cụ CRM chuẩn ngành nếu không muốn nói đầu ngành trong việc theo dõi lead, thúc đẩu sale, nuôi dưỡng quan hệ khách hàng cũng như đem lại các trải nghiệm khách hàng xuất sắc. Hubspot giúp theo dõi inbound và outbound lea trong khi cho phép quản lý sales pipeline, quản lý CMS, email marketing và những thứ thú vị khác nữa Hubspot có hệ thống đào tạo phong phú và hướng dẫn ngay trên công cụ giúp người sử dụng có thể dễ dàng vừa học vừa làm. Quan trọng nhất là gói miễn ph
Phải nói Hubspot là một công cụ CRM chuẩn ngành nếu không muốn nói đầu ngành trong việc theo dõi lead, thúc đẩu sale, nuôi dưỡng quan hệ khách hàng cũng như đem lại các trải nghiệm khách hàng xuất sắc. Hubspot giúp theo dõi inbound và outbound lea trong khi cho phép quản lý sales pipeline, quản lý CMS, email marketing và những thứ thú vị khác nữa
Hubspot có hệ thống đào tạo phong phú và hướng dẫn ngay trên công cụ giúp người sử dụng có thể dễ dàng vừa học vừa làm. Quan trọng nhất là gói miễn phí khá là rộng rãi giúp cho khởi động việc kinh doanh rất nhẹ nhàng
Vì có nhiều công cụ nên chính sách giá của Hubspot cũng rất rối nên phải nắm một chút để chọn lựa nếu bạn bị vô thế phải bắt đầu trả tiền.
Hubspot có thể hiểu chủ yếu gồm 4 hub là sales, marketing, customer service, CRM. Mỗi hub phục vụ một phòng ban và chia cấp tăng dần là Starter, Professional và Enterprise. Ở Việt Nam SMB thì dùng Starter là đủ rồi nếu phải chi từ gói Professional thì lại có nhiều lựa chọn khác để cân nhắc
Trước khi trả tiền thì nên tận dụng hết gói miễn phí đã. Đặc điểm gói này là bạn có thể dùng thử nhiều tính năng trải hết 4 hub luôn cho dù bị hạn chế một chút với lại bị gắn branding Hubspot. Một số tính năng chính:
Đánh giá chung nếu doanh nghiệp nhỏ, có thể sẽ cảm thấy dư dùng mặc dù ở một nơi nào đó lại thấy thiếu ví dụ như chỉ có 1 hộp thư chia sẻ và chỉ tạo được 5 segmentation hay 3 dashboard hay 1 email automation
Tuy nhiên từ $20 tháng bạn sẽ có thể mở rộng một chút nhưng lựa chọn hub nào để đầu tư thì phụ thuộc vào nhu cầu của bạn và doanh nghiệp cho nên phải nghiên cứu thêm
Giúp cho doanh nghiệp chạy các chiến dịch marketing inbound dễ dàng và thuận tiện: thu hút khách viếng thăm, biến họ thành lead rồi chuyển đổi thành khách hàng
Phù hợp với doanh nghiệp mới bắt đầu phát triển CRM cho phòng marketing. Gói này kèm 1000 contacts và có thể mua thêm nếu cần nhiều hơn. Gói này cũng xóa chữ branding của Hubsport khỏi các form, email, trang web, tool chat và có emai, live chat hỗ trợ từ Hubspot
Chi phí hàng tháng từ $800 và phù hợp với doanh nghiệp có đội sale và markting phụ thuộc vào những chiến dịch inbound marketing lớn vời 2000 contact. Bạn có thể mua thêm 5000 contacts với giá hàng tháng là $225
Gói này phải trả thêm $3000 để thiết lập một lần và cho phép tùy biến, tự động hóa tương tác tên mọi kênh, tối ưu việc chuyển đổi và tạo ra các báo cáo nâng cao. Có tất cả tính năng của Starter kèm thêm:
Mỗi tháng $3600 với chi phí thiết lập một lần là $6000 bao gồm 10000 contact có thể mua thêm. Phù hợp công ty lớn với nhiều chi phí cho bộ phận marketing và tập lead số lượng lớn. Các tính năng kèm thêm so với bản Professional
Giúp doanh nghiệp tăng sale bằng cách tăng hiệu quả quy trình sale, rút ngắn quy trình bán hàng và tập trung hoạt động vào một nơi để dễ theo dõi, đánh giá và cải tiến.
The Starter plan is $20 per month for two users (if paid annually). Additional users are $10 per month, per user. This plan is intended to help sales teams organize the sales process and measure a team’s success with period-based quotas. It includes all the free tools but removes HubSpot branding from live chat, meeting scheduler, documents and one-to-one email. Additional features include:
The Professional plan provides tools to help manage a growing sales team, personalize outreach at scale and automate the sales process further. Starting at $1,600 per month for five users (if paid annually), businesses can add additional users at $90 per month. The plan includes all features of the Starter plan. Additional features include:
The Enterprise plan is HubSpot’s most powerful sales plan. Its features leverage artificial intelligence (AI) to gain insights into a sales team’s conversions, score leads based on hundreds of factors automatically and build detailed reports to track recurring revenue. Enterprise plans start at $5,000 a month for 10 users. Businesses can add additional users at $120 per month. The plan includes all the features of the Professional plan. Additional features include:
HubSpot Customer Service Hub helps businesses create a smooth customer service experience. The software tool includes streamlines and automates customer service interactions by offering a knowledge base, creating chatbots or generating pop-up or native forms to gather customer feedback.
HubSpot’s Starter Customer Service Hub plan starts at $20 per month for two users (if paid annually). It includes repeating tasks, email templates, canned snippets and Slack integration to streamline customer communications as well as email tracking and a reporting dashboard to measure efficiency.
HubSpot’s Professional plan starts at $450 a month for up to five users (if paid annually). This plan scales support with automation features, connects service to the front office with additional surveys and expands customer relations. The Professional plan includes all features of the Starter plan. Additional features include:
The Enterprise plan is HubSpot’s most powerful customer service plan. At $1,200 a month for 10 users, it offers conversation intelligence, playbooks and goals to optimize growth performance. Businesses can add additional users at $120 per month. The plan includes all the features of the Professional plan. Additional features include:
These days, every business needs a website. HubSpot’s CMS Hub provides users with everything they need to build a professional-looking website. Even the basic plan includes a drag-and-drop editor for users to intuitively create a website without coding experience. The upper-tiered plans include features that help with search engine optimization as well as improving conversion rates.
The Starter plan is $30 per month ($20 per month if paid annually). This plan is intended to help businesses build and maintain a basic website. The plan includes premium hosting, a standard SSL certificate and custom domain security settings to help businesses secure their website. It also includes website themes, a drag-and-drop editor and local website development to help users create professional-looking websites with little to no coding experience.
HubSpot’s Professional plan starts at $400 per month ($360 per month if paid annually). This plan personalizes the website user’s experience with smart content, dynamic personalization and password-protection pages. It also allows businesses to optimize their website’s content with contact create attribution,
A/B testing on both website and landing pages and custom reporting. The Professional plan includes all features of the Starter plan. Additional features include:
The Enterprise plan is HubSpot’s most powerful website plan. At $1,200 a month, it includes features that manage a growing team and brand, expand a company’s digital reach and help build powerful digital experiences. The plan includes all the features of the Professional plan. Additional features include: